עורך דין לענייני בנייה

עורך דין לענייני בנייה נדרש בכל נושא הקשור לנדל"ן, החל מקבוצות רכישה, יזמים וקבלנים ורכישת דירות, וכן בענייני שיפוץ, כמו תמ"א 38 ותוכניות פינוי ובינוי. החשיבות של התמחות של עורך דין דווקא בנושאים אלה, היא שכמות החוקים והתקנות מחייבת אותו להיות תמיד בקצה המקצועיות, על מנת להפיק את המירב עבור הלקוחה והלקוח.

שלושת התחומים העיקריים בענייני בנייה בהם יש צד משפטי משמעותי הם החלק של החוזים, החלק התכנוני והחלק המימוני.

מהן הפנים המשפטיות של עסקאות בנייה?

החוזה הוא נייר משפטי גרידא, ולכן חובה לנסחו בצורה מקצועית ומקיפה, כך שהלקוחות לעולם לא יופלו או ייפגעו רק מעצם כך שלצד השני של החוזה, יהא אשר יהא, יש עורכי דין טובים ומפולפלים יותר. עורך דין לענייני בנייה יידע היטב כיצד להשתמש בחוזה על מנת להיטיב עם הלקוח.

החלק התכנוני כולל בתוכו במישרין או בעקיפין התייחסות לעשרות חוקים ותקנות, בכללם כאלה שמשתנים עם השנים על פי חוקי הכנסת, החלטות הממשלה או פסיקות בתי המשפט. חוסר היכרות מעמיקה ועדכנית עם החוקים, עלול ליצור בעיות משפטיות לא נצרכות בעתיד.

מדוע התחדשות עירונית הוא תחום מורכב משפטית?

תכניות פינוי ובינוי ותמ"א 38 הן תוכניות שנועדו להגדיל את הרווחה של הדיירות והדיירים בבניין ובשכונה בכלל, וכפועל יוצא גם להשביח את הקרקע בעתיד בטווח הבינוני והארוך.

יחד עם זאת, ישנה מורכבות הנובעת מכמות הגורמים המעורבים בכל אחד מהפרויקטים האלה. מעבר לדיירים עצמם, ישנם כמובן בעלי הדירות, ישנם הקבלנים, ואסור לשכוח גם את הרשות המקומית בשטחה עתיד הפרויקט לצאת לפועל.

למרות שמטרת העל היא הגדלת הרווחה, בפועל לכל אחד מהגורמים ישנם אינטרסים שונים שעלולים להתנגש אלה עם אלה. במצב כזה, עורך דין לענייני בנייה הוא הגורם המוסמך העיקרי שיכול להכיר בצורה מקיפה את הזכויות של אלה שהם המושפעים העיקריים והמיידיים מהיציאה לתהליך – הדיירות והדיירים.

החל מאיזה שלב כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני בנייה?

התייעצות מוקדמת ככל שניתן יכולה להניב הרבה יותר רווח וזכויות עבור הדיירים. זאת משום שכבר בשלב הבדיקות המקדמיות, אלו שנעשות למשל לפני הוצאה לפועל של תכנית פינוי בינוי, ישנה חשיבות להכיר את "האותיות הקטנות" של החוזים העתידיים.

בנוסף, הדיונים מול ועדות התכנון והבנייה נעשות באמצעות עורכי דין ומשפטנים, ולכן ככל שהייצוג של הדיירים יהיה יותר ממוקד ויותר מקצועי – כך הם יוכלו להניב יותר כבר בטווח הקצר.

מעורבים בפרויקטים של בניה? מחפשים ליווי מקצועי של עורך דין הבקיא בתחום הבניה על כל ענפיו? אתם מוזמנים להתייעץ איתנו – במשרדנו עורכי דין בעלי מומחיות וניסיון הנדרשים לפרויקטים של בניה, החל מתוכניות פינוי בינוי, תמ"א 38 ועד לפרויקטים הכוללים קבלנות ויזמות.

בעלי זכויות על דירה כחלק מהתחדשות עירונית

מעוניינים בפגישת ייעוץ?