עורך דין פינוי בינוי בירושלים

פינוי בינוי היא תכנית שאושרה על ידי ממשלת ישראל במסגרת המאמצים להוביל מהלכים משמעותיים של התחדשות עירונית ברחבי הארץ.

בירושלים, קיים מחסור חמור בדיור בשל הריבוי הטבעי באוכלוסייה וכן בשל המחסור ההולך וגובר בקרקעות פנויות בעיר.

עיריית ירושלים יוזמת מהלכים שונים במטרה להגדיל את הדיור בירושלים, לשפר את בטיחות המבנים ועמידותם, לתת מענה לזוגות צעירים ולחדש את פני השכונות ברחבי העיר באמצעות "פינוי ובינוי" ברחבי העיר.

במסגרת מיזם פינוי בינוי, מבוצעת הריסה מוחלטת של המבנה הישן ובמקומו מוקם מבנה חדש.

המבנה החדש לא מחליף את הישן אחד לאחד, אלא יכלול מספר יחידות דיור נוספות בראש הבניין. בצורה זו, ניתן לייצור כמות גדולה של יחידות דיור נוספות, במבנים חדשים ומודרניים, מבלי "לבזבז" שטח של קרקע נוספת, ומכאן הערך המרכזי של תכנית פינוי בינוי בירושלים.

מצד הדיירים, בפרויקטים אלה הרווח הוא של מגורים בדירה חדשה הגדולה בכ-30% מהדירה הקודמת, זאת ללא הוצאות כלל!

מאחר ועלויות הבנייה בירושלים גבוהות משמעותית ממחירי בניה בשאר אזורי הארץ, הרווח של הדיירים הירושלמים גבוה יותר.

כיצד ניתן להשתלב בתכנית פינוי בינוי בירושלים?

פינוי בינוי הוא סטטוס שמעניק משרד הבינוי והשיכון. בכדי שהבניין בו אתם מתגוררים יהיה זכאי לתכנית זו, עליו להיות תחילה ממוקם באזור שזכה בסטטוס כזה על ידי משרד הבינוי והשיכון. במידה וסטטוס כזה הוענק לאזור מגוריכם, לא יעבור זמן רב עד שתתחילו לקבל פניות מיזמים שונים, חברות לניהול פרויקטים נדל"ניים ועוד המעוניינים לנהל עבורכם את התהליך כולו.

הדבר החשוב והמרכזי שעליכם להבין הוא שזכאותכם לתכנית תלויה קודם בהחלטת משרד הבינוי והשיכון ולאחריה יהיה עליכם לעבור גם תהליך של גיבוש הסכם עם היזם המבצע וכמובן להשיג את ההסכמה של כל דיירי הבניין.

לסיכום

עסקת פינוי בינוי היא עסקה מורכבת אשר במסגרתה מוכרים בעלי הדירות את זכויות הבניה ואת דירותיהם בתמורה לקבלת דירות חדשות.

העסקה, בין אם מצד היזם ובין אם מצד בעלי הדירות היא עסקה מורכבת המשלבת אלמנטים משפטיים של מיסוי, בטוחות (לרבות ערבויות), התייחסות למצבים משפטיים (פגיעה בדירות קיימות, דייר סרבן, התנגדויות וכדומה). התייחסות למצבים שבהם אי הוודאות התכנונית מתממשת והזכויות שמתקבלות גדולות או קטנות מהצפוי, תיאום ציפיות בין הצדדים, טיפול ברישומי המקרקעין, עבודה מול הבנק המלווה, עבודה מול גופי מימון וכדומה.

אנו סבורים כי טיפול זה, אשר מתמקד בנכס הפיננסי היקר ביותר שקיים לאדם, הוא טיפול הדורש מקצועיות רבה אגב שמירת האינטרסים של הלקוחות וראיית הפרויקט כמכלול.

משרדנו מייצג יזמים ובעלי דירות בעשרות פרויקטים במהלך השנים, פרויקטים אשר הבשילו לכדי בנייני חדשים או משופצים וזאת חרף הקשיים הרבים.

טיפולנו כולל ליווי משפטי מלא בין אם של היזם ובין אם של בעלי הדירות החל משלב המו"מ ועד למסירת הדירות ותיקון מרש במקרקעין. אז פנו אלינו בהקדם בכדי שנוכל לעמוד לצדיכם.

בעלי זכויות על דירה כחלק מהתחדשות עירונית

מעוניינים בפגישת ייעוץ?